لوجیکو
لطفا شکیبا باشید
نگاهی به رشد صنعت رستوران در دنیا به یادآوری میکنه که این صنعت چقدر جا برای پیشرفت داره. مدیریت پیک رستوران میتونه در پیشرفت و جذب مخاطب و افزایش رضایتشون تاثیر زیادی داشته باشه.
Image

58 حقیقت جالب درباره مدیریت رستوران

14 روز پیش زمان مطالعه : 3 دقیقه | 0 دیدگاه
پیک رستوران

مقدمه

نگاهی به رشد صنعت رستوران در دنیا به یادآوری میکنه که این صنعت چقدر جا برای پیشرفت داره. در مقالات قبلی لوجیکو بررسی کردیم و دیدیم که برای داشتن رستورانی مورد اعتماد نزد مردم لازمه تا به چه نکاتی توجه داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم تا یک اینفوگرافی جالب دیگه رو با هم بررسی کنیم که آمار جالب توجهی از ابعاد مختلف رستوران‌ها مانند: تاثیر در میزان استخدام، رشد اقتصادی رستوران‌ها، بررسی و تاثیر تکنولوژی در مدیریت رستوران و به طورکلی هرآنچه در فکر یک مدیر رستوران میگذره رو بهمون میده.

با ما همراه باشین.

 

نگاهی آماری به صنعت رستوران

در یکی از مقالات لوجیکو درباره تغییر رفتار و دیدگاه مردم نسبت به رستوران ها صحبت کردیم. دیدیم که افراد بیشتر ترجیح میدن غذای خودشون رو درب منزل تحویل بگیرن تا اینکه به رستوران بیان. همین امر سبب شده تا رستوران ها توجه بیشتری به سرویس های بیرون بر خودشون داشته باشن. در ادامه نگاهی میکنیم به یک اینفوگرافی جالب در زمینه آمارهای منتشر شده در صنعت رستوران. با مشاهده این آمار از دهه 50، سهم غذاهای آماده در سبد کالایی خانوارها هر سال رشد زیادی داشته به طوریکه سازمان آمار در گزارشی اعلام کرد که هر فرد ایرانی در سال میانگین 750 هزار تومن برای خرید غذا از رستوران‌ها یا رفتن به رستوران هزینه میکند. این میزان هزینه برای تهیه غذا از رستوران به نوبه‌ی خود رقم بالایی به حساب میاد و نشون میده که مردم علاقه‌ی زیادی به سفارش غذا از رستوران‌ها دارن.

مدیریت پیک رستوران

ایرانی‌ها چقدر به رستوران می‌روند؟

بر اساس گزارشی که سازمان آمار ایران در سال 96 منتشر کرد که بر اساس آن 47 درصد از ایرانی ها در ماه حداقل یکبار فست فود مصرف میکنن، جالب اینجاست که از این تعداد 2.6 درصد در ماه بالای 5 بار فست فود مصرف میکنن. با شیوع رشد قارچ گونه فست فود فروشی‌ها در کشور هر روز شاهد افتتاح یک رستوران بزرگ و کوچک در نقاط مختلف کشور هستیم. از رستوران‌های بزرگ و مجلل که برای تبلیغات خودشون بودجه‌های کلان خرج میکنن تا رستوران‌های کوچکی در محلات مختلف شهر در حال ارائه سرویس و خدمات به هستن، همه و همه به نوعی در صدد سهمی هر چند کم در این بازار پر سود هستن.



اما آمارها از مدیران، فروش و مشتریان رستوران‌ها چه می گویند؟ به اینفوگرافی  زیر توجه داشته باشین: 


مدیریت پیک رستوران

همونطوری که در اینفوگرافی بالا میبینیم میزان فروش رستوران‌ها هر ساله رشد زیادی داشته که همین امر اهمیت استفاده از ایده‌های جدید رو برای افزایش سهم در این بازار پر رقابت بیشتر میکنه.


با شبکه‌های اجتماعی، بهتر دیده شوید.

در عصر ارتباطات و ظهور سامانه‌های ارتباطی جدید دیگه نیازی نیست تا برای کسب اطلاعات در زمینه‌های مختلف ساعت‌ها وقت خودتون رو در اینترنت هدر بدین. شبکه‌های اجتماعی بستر مناسب برای فعالیت‌های مختلفی به وجود آورده که باعث شده تا افراد به شیوه‌های مختلفی از این ابزار در کار خودشون بهره ببرن. امروزه در کسب و کارهای مختلف شاهد آن هستیم که از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تبلیغات و دیده شدن توسط مشتریان هدف استفاده میشود. این امر در رستوران‌ها هم به وضوح خودش رو نشون داده. رستوران‌ها و کافی شاپ‌های زیادی هستن که در سراسر کشور با قراردادن مطالب خودشون در این شبکه‌ها سعی در جذب مخاطب و افزایش فروش خودشون دارن. بنابراین میتوانیم با داشتن یک برنامه مناسب از این بستر که پتانسیل بالایی برای جذب مخاطب داره کمک بگیریم تا علاوه بر جا انداختن برندتون مشتریان بیشتری برای رستوران خودتون به دست بیارین.


به مشتریان خود احترام بزارین

این حرف شاید یک جمله کلیشه‌ای به حساب بیاد ولی عمل نکردن بهش تبعاتی بدی رو میتونه در بر داشته باشه. در مقالات قبلی لوجیکو با ارائه‌ی آمار و مستنداتی دیدیم که رفتار مشتریان در قبال رستوران‌ها در حال تغییره و آنها بییشتر ترجیح میدن تا غذای خودشون رو سفارش بدن و درب منزلشون تحویل بگیرن. همین امر سبب شده تا رستوران‌ها اعم از بزرگ و کوچک سرو‌یس‌های بیرون‌بر خودشون رو راه‌اندازی کنن. در همین حین رستوران‌ها با مشکلاتی روبرو شدن که در مقالات قبلی لوجیکو مفصل دربارشون صحبت کردیم. از جمله این مشکلات میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  •   دیر رسیدن پیک
  •   گم کردن آدرس
  •   عدم توانایی در چینش مقصدها
  •   عدم ارزیابی عملکرد پیک
  •  مشکلات مربوط به تسویه حساب

BLOGSUBSCRIBESECTION


هر کدوم از این مشکلات میتونه باعث بشه تا مشتری شما نسبت به برند رستورانتون دلسرد بشه و بجای تبدیل شدن به یک مشتری وفادار قید سفارش دادن از رستوران شما رو بزنه.

ولی چطور میتونیم این مشکلات رو رفع کنیم؟ همونطور که از شبکه‌های اجتماعی به عنوان اهرمی برای بهتر دیده شدن برند رستورانمون میتونیم استفاده کنیم برای عملکرد بهتر خدمات بیرون‌بر رستورانمون هم متیونیم از نرم افزارهایی برای مدیریت بهتر، با کیفیت‌تر و کم هزینه‌تر پیک هامون استفاده کنه.

استفاده از این نرم افزارها علاوه بر کاهش هزینه‌هامون در مدیریت خدمات بیرون بر رستورانمون، تاثیر زیادی در افزایش فروشمون میتونه داشته باشه چرا که وقتی مشکلاتی که در بالا بهش اشاره کردیم از سر راه برداشته بشن، مشتری‌های رستوران شما تبدیل به مشتری وفادار میشن میتونن به صورت خواسته یا ناخواسته برای رستوران شما تبلیغات فردی رو انجام بدن. تبلیغاتی که برای شما هیچ هزینه‌ای در بر نداره. از نمونه‌های ایرانی نرم افزارهای مدیریت پیک میشه به نرم افزار لوجیکو اشاره کرد که در مقاله زیر به طور کامل درباره ویژگی‌های این نرم افزار صحبت کردیم.



جمع بندی

صنعت رستوران جزء صنایع رو به رشد در دنیا به حساب میاد. با توجه به گزارشاتی که مجله‌های معتبر دنیا از میزان فروش و درآمد سالیانه رستور‌ان‌ها در جهان ارائه می‌دهند رستوران‌ها هر ساله حداقل 6 درصد در میزان فروششون رشد داشته‌اند. در کشور خودمون هم با پیدایش فست فودها و رستوران‌های مدرن این صنعت رونق گرفت تا جایی که امروزه سفارش غذا از رستوران‌ها و یا رفتن به رستوران برای حداقل یک وعده غذایی جز جدا نشدنی زندگی هر ایرانی به حساب میاد. در این میان استفاده از ایده‌های جدید برای افزایش میزان فروش و رضایت مشتریان میتونه تاثیر زیادی در بهتر دیده شدن رستوران شما داشته باشه.

یکی از این ایده‌ها در زمینه‌ی تبلیغات استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای جذب بیشتر مخاطبه که میتونه در دیده شدن نام برند شما و جذب مخاطب بیشتر برای رستوران شما تاثیر زیادی داشته باشه. در زمینه سرویس‌های برون بر نیز از آنجایی که رفتار مشتریان رو به تغییر است بهتره تا از روشی برای بهتر مدیریت کردن و افزایش بهره‌وری رستورانمون استفاده کنیم. یکی از این روش ها استفاده از نرم افزار های مدریریت پیکه که میتونه در مدیریت سرویس های بیرون بر رستورانتون دستیار خوبی براتون باشه.

لوجیکو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پست های مرتبط

نظرات
ایمیل شما منتشر نخواهد شد
لغو