لوجیکو
لطفا شکیبا باشید
اگر کسب و کار شما نیاز به خدمات تحویل کالا و پیک و سفارش داره، بهتره که در مورد انواع فرآیندهای تحویل کالا و پیک و این زیر شاخه از کسب و کارتون بیشتر بدونین. از جمله پارامتر های مهم برای انتخاب نوع سیستم تحویل کالای شما، سایز کسب و کارتون هست. تحویل کالا توسط سازمان ها به دو روش Insource (داخل سازمان) و Outsource (خارج از سازمان) انجام میشه که در ادامه میتونین در مورد هر کدوم و تفاوت هاشون بیشتر بخونین.
Image

از پیک خودمون استفاده کنیم یا پیک بقیه؟

10 ماه پیش زمان مطالعه : 1 دقیقه | 0 دیدگاه
بهره‌وری

اگر کسب و کار شما نیاز به خدمات تحویل کالا و پیک موتوری و تحویل سفارش داره، بهتره که در مورد انواع فرآیند های این زیر شاخه از کسب و کارتون بیشتر بدونین. از جمله پارامتر های مهم برای انتخاب نوع سیستم تحویل کالای شما، سایز کسب و کارتون هست. تحویل کالا توسط سازمان ها به دو روش Insource (داخل سازمان) و Outsource (خارج از سازمان) انجام میشه که در ادامه میتونین در مورد هر کدوم و تفاوت هاشون بیشتر بخونین.


Insource:

با این که در گذشته سیستم های خارج از سازمان متداول تر بودن، با گذشت زمان و تمایل شرکت ها به نوآوری، میل به بومی سازی و به وجود آوردن زیر شاخه ای از سازمان که وظیفه ی این ماموریت رو به عهده بگیره بیشتر شد. در این روش شرکت ها افرادی رو مخصوص خدمات تحویل کالا ها استخدام میکنن تا به صورت داخلی، تحت نظر خودشون و با دست مزد های کم تر خدمات تحویل، کنترل کالاها و مرسولات رو دراختیار بگیرن.

روش تحویل داخلی یا همون Insource در مواقعی که کسب و کار شما در حالت رقابت شدیدی قرار داره، میتونه کاربرد بسیاری در افزایش سرعت، کاهش هزینه های حمل و نقل و افزایش کیفیت و تحویل کالا داشته باشه.


Outsource:

این روش رو میشه به عنوان برونسپاری فعالیت های تحویل کالا و سفارش های سازمان در نظر گرفت.

 outsource اونجایی کاربرد داره که شرکتی برای تمرکز بیشتر بر روی وظیفه و خدمت اصلی خودش تصمیم می گیره تا خدمات تحویل کالای خودش رو به شخص یا سازمانی که در این زمینه تخصص داره برون سپاری کنه.


کدوم یک از این دو روش برای کسب وکار شما بهتره؟

ممکنه کسب و کار شما هنوز روزهای اولیه عمرش رو سپری کنه و توانایی تحمل مسولیت های بیشتری رو نداشته باشه؛ در این حالت بهترین گزینه برای شما برون سپاری و استفاده از نیروهای خارج از سازمان هست.

انواع دیگه ای از کسب و کارهایی که ممکنه از سیستم برون سپاریِ خارج از سازمان استفاده کنن، کسب کارهایی با ظرفیت استفاده کم از خدمات حمل و نقل و تحویل کالا هست؛ مثلا یک سوپر مارکت کوچیک رو در نظر بگیرین که فقط به یک یا دو پیک موتوری برای تحویل سفارش هاش نیاز داره ومی تونه به جای هزینه های ماهانه استخدام این کارکنان، از استارتاپ ارائه دهنده این خدمات کمک بگیره.

در مقابل این نوع از کسب و کارها، کسب و کارهای بزرگ با ساختار سازمانی پیشرفته یا کسب کارهایی که به نیروهای میدانی زیاد نیاز دارن، (مثل مجلات یا سازمان های پخش مواد غذایی) وجود دارن. دراین حالت روش Insource برای اون ها خیلی بهتره؛ چون در صورتی که این کارها توسط خود سازمان کنترل بشن، از بسیاری از هزینه های بی مورد مثل دستمزدهای اضافه برای خدمات دسترسی و کنترل بیشتر بر ناوگان  کاسته میشه. از مزیت های دیگه ای که روش داخلی برای سازمان های بزرگ داره افزایش نظارت بر کیفیت، ارتباطات بهتر، شناخت بهتراز نحوه حمل سفارش و در نتیجه پشتیبانی و خدمات بهتر برای مشتری های این توع سازمان هاست.


خبر خوب اینجاست که کسب و کارهایی که از سیستم داخلی خودشون برای حمل سفارش ها استفاده می کنن می تونن با استفاده از سیستم مدیریت عوامل میدانی «لوجیکو»، به بهترین نحو ناظر بر عملکرد نیروهاشون باشن و از تک تک جزئیات مثل مسیرحرکت، نحوه حرکت، موفقیت و عدم موفقیت تحویل کالا و ... مطلع باشن.

لوجیکو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
نظرات
ایمیل شما منتشر نخواهد شد
لغو