لوجیکو
لطفا شکیبا باشید
اهمیت استفاده از نرم افزارها در کسب و کارها بر هیچ کس پوشیده نیست. لوجیکو بستری هوشمند برای مدیریت پیک و عوامل میدانی به وجود آورده که کسب و کارها میتونن با استفاده از اون روش‌های سنتی رو کنار گذاشته و کسب و کارشون رو هوشمند کنن.
Image

مدیریتی هوشمند با لوجیکو

18 روز پیش زمان مطالعه : 2 دقیقه | 0 دیدگاه
لوجیکو

مقدمه

در مقاله‌ی قبلی درباره‌ی برخی از امکانات و ویژگی‌های لوجیکو صحبت کردیم. ویژگی‌هایی مانند امکان مشاهده‌ی مسیر پیک، تعریف ماموریت و گزارش‌گیری از عملکرد پیک رو بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم تا شما رو با سایر ویژگی‌های لوجیکو آشنا میکنیم. ویژگی‌هایی که لوجیکو رو نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها در این زمینه متمایز میکنه.

با ما همراه باشین.


مسیربندی کلید حل مشکلات در ساعات اوج سفارش


مدیریت پیک با لوجیکو


ساعات اوج سفارشات، یکی از دغدغه‌های اصلی هر رستورانی به حساب میاد. این موضوع خودش رو زمانی نشون میده که تعداد پیک‌های رستوران کم باشه جوابگوی نیازشون نباشه. ویژگی مسیربندی لوجیکو به راننده‌ها این امکان رو میده تا در کمترین زمان، بهترین مسافت رو برای مقصدهای خودشون انتخاب کنن. الگوریتم مسیربندی لوجیکو به دو صورت این کار رو براتون انجام میده:

  • مسیربندی برای یک راننده و چند مقصد
  • مسیربندی برای بیش از یک راننده و چند مقصد


حالت اول:

برای حالت اول فرض کنین که پیک شما باید سه تا سفارش رو به مقصد برسونه. در روش سنتی راننده شما با توجه به تجربه‌ای که داره مقصدها رو الویت بندی میکنه و سفارشات رو به دست مشتریان میرسونه. از بزرگترین معایب این روش اتلاف وقت و هزینه ست که میتونه در دراز مدت به ضررتون تموم بشه. خصوصا در زمانی که سفارشات زیادی دارین و پیک هاتون مجبورن تا چند سفارش رو همزمان به مقصد برسونن.

لوجیکو کار رو براتون راحت میکنه. قابلیت مسیربندی لوجیکو به صورت هوشمند و با در نظر گرفتن مسافت و موقعیت پیک شما بهترین مسیر ممکن رو به پیک نشون میده و دیگه لازم نیست تا پیکتون برای اینکار وقت و خودش رو تلف کنه. از مهمترین مزیت های این روش کاهش چشمگیر در میزان مصرف سوخت تا 40 درصده که صرفه جویی زیادی در  هزینه‌هاتون براتون به حساب میاد.


حالت دوم:

در روش دوم شما چند راننده دارین که باید تعداد زیادی سفارش رو به دست مشتریان برسونن. در گذشته لازم بود تا شما به صورت تصادفی سفارشات رو به پیک‌‌های خودتون بدین و اونا برن و سفارشات رو تحویل بدن. در این حالت شما نه گزارشی از وضعیت سفارشات دارین و نه میدونین که پیک هاتون چقدر زمان میبره تا سفارشات رو به مشتری ها برسونن. قابلیت مسیربندی لوجیکو در کترین زمان ممکن این کار رو براتون انجام میده، به این صورت که با توجه به محدوده و فاصله هر پیک اول مقصدها رو برای هر پیک دسته بندی میکنه تا دیگه وقت خودتون رو برای اینکار نزارین. در ادامه مانند روش اول بهترین مسیر رو با توجه به مسافت و زمان هر مقصد برای پیک هاتون در نظر میگیره.

برای آشنایی با امکان رهگیری، تعریف ماموریت و گزارشات لوجیکو مطلب زیر رو مطالعه کنین.


بیشتر بخوانید: مدیریت پیک با لوجیکو

تعریف شیفت، ساعت و ناحیه کاری

اگر که شما هم مدیر رستوران، مدیر واحد پخش، مدیر پیک و به طور کلی مدیر کسب و کاری هستین که با واحدهای میدانی مثل پیک‌ها، راننده ها و ویزیتورهای زیادی سر و کار دارین، مسلما وقت ندارین که بخواین همه نیروهاتون رو زیر نظر داشته باشین و از اینکه در ساعات مربوطه کارشون رو به درستی انجام میدن یا نه اطمینان حاصل کنین. اپلیکیشن لوجیکو بهتون این امکان رو میده تا برای نیروهای خودتون شیفت کاری تعریف و ساعت کاری تعریف کنین تا مامورهاتون چه راننده، چه ویزیتور و یا هر ماموری که در خارج از سازمانتون در حال انجام فعالیته از زمان و شروع فعالیتش آگاه بشه. اینجوری خیالتون از اینکه مامورهاتون در انجام فعالیتشون هستن اطمینان حاصل میکنین.

با تعریف ناحیه کاری شما این امکان رو دارین تا راننده‌ها و نیروهای خودتون رو بسته با ناحیه کاریشون دسته‌بندی کنین. با این ویژگی به راحتی متوجه میشین که مامورهای شرکتتون در کدوم منطقه مشغول فعالیت هستن.

مدیریت پیک با لوجیکو

سفارشات خودتون رو به صورت آنلاین دریافت کنین

چند وقت پیش بود که یکی از شرکت‌های وندینگ ماشین (ماشین‌های فروش خودکار) با لوجیکو شروع به همکاری کرد. از دغدغه‌های این شرکت این بود که راننده‌هاشون بتونن سفارشات مشتری رو به صورت آنلاین دریافت کنن و محصولات رو از شرکت دریافت کرده و به دست مشتری برسونن. با قابلیت ثبت سفارشات لوجیکو، به راحتی و در کمترین زمان ویزیتورهای شما سفارشات رو از مشتری گرفته و با ثبت اون در لوجیکو شما رو در جریان سفارشات اخیر میزارن. در این حالت شما با تعریف ماموریت برای راننده‌های خودتون سفارشات مشتری رو براش ارسال میکنین. این ویژگی تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان براتون داره.


جمع بندی


دنیای کسب و کار در سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته. روش‌های سنتی مثل گذشته کارایی لازم رو ندارن و برای اینکه بهره‌وری و رشد کار خودتون رو بیشتر و رو به جلو حرکت کنین لازمه تا از روش‌های جدید در این امر کمک بگیرین. استفاده از نرم‌افزارها در مدیریت کسب و کارهای امروزی نقش زیادی ایفا میکنه. بیشتر شرکت‌های بزرگ برای ایننکه در بازار خودشون حرف اول رو بزنن از شیوه‌ها و روش‌های جدیدی برای مدیریت نیروهای خودشون استفاده میکنن.

اپلیکیشن لوجیکو با داشتن قابلیت‌های متنوعی مثل رهگیری، تعریف ماموریت، تعریف شیفت کاری، مسیربندی و غیره شرایط مناسبی برای مدیریت نیروهای خارج سازمان به وجود آورده. اپلیکیشن لوجیکو برای کسب و کارهایی مثل فروشگاه‌های اینترنتی، گل‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و ویزیتورها، میتونه فرصت مناسبی برای افزایش بهره‌وری و درآمدشون به وجود بیاره و نقش زیادی در کاهش هزینه‌هاشون داشته باشه.


لوجیکو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پست های مرتبط

نظرات
ایمیل شما منتشر نخواهد شد
لغو